משלוח מהיר עד הבית!
מענה אישי ומקצועי 9:00-21:30
טלפון: 050-9695222
חנות הספורט אונליין מספר 1 של ישראל

תזונה וספורט

תזונה וספורט הולכים ביחד יד ביד, אנשים שמתאמנים מנסים מאכלים שונים כדי לשפר את ביצועיהם. קיימים בשוק תוספי מזון רבים ומוצרי תזונת ספורט ספציפיים. אך איזה סוג אוכל חשוב במהלך פעילות גופנית? האם יש מחקר שיוכיח את יעילותם של תוספי מזון? להלן מספר עובדות והמלצות על אוכל, הן מתאימות מאוד לפעילות גופנית. 

תזונת הספורטאים מחולקת לשלוש קטגוריות: תוספי מזון, מזונות ספורט ספציפיים (כגון משקאות מיוחדים, וחטיפי אנרגיה) ודיאטות יומיות (בסיסיות). ישנם סוגים שונים של תוספים בשוק: ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות וכו'. כמו כן, ניתן להשיג גם תוספי הרזיה, וכל התוספים הללו משומשים בעולם הספורט. יתר על כן, ישנם מחקרים רבים על ההשפעות של תוספי מזון שונים. מחקרים הראו שלתוספי מזון אין כמעט השפעות מועילות אם משתמשים בהם בצורה לא נכונה. אז בוא נעבור ביחד על מספר דברים חשובים של תזונה וספורט.

תזונה וספורט - גרנולה

השילוב של תוספי תזונה וספורט

ההשפעות של תוספי מזון נפוצים הוכחו:

  • קפאין: בנוסף לפעילות גופנית קצרת טווח, הוא יכול גם לשפר את הביצועים הספורטיביים
  • קריאטין: שפר את הביצועים של עם קריאטין שמתפרק במהירות לאנרגיה מיידית, ושפר את ההתאוששות הגוף
  • מלחי פוספט: שפר את הביצועים הספורטיביים באימונים של שעה אחת או פחות. 

הקפידו להשתמש בהם בצורה נכונה ובטוחה!

דבר חשוב שצריך לדעת בנוגע לשילוב תזונה וספורט הוא שמזונות ספורט מסוימים שימושיים יותר מתוספים. משקאות אלה כוללים משקאות עשירים בפחמימות. כמו כן, ניתן להשתמש במשקאות אלה במהלן פעילות גופנית של 45 דקות לשיפור הסיבולת. אתה יכול גם לעורר הצטברות חלבונים על ידי הוספת חלבון (כגון אבקת חלבון) למשקאות עשירים בפחמימות. משקאות אלה חסרי תועלת כאשר אתה עושה פעילות גופנית של פחות מ-45 דקות. אחרי עשרה שכיבות סמיכה, אתה עלול להרגיש שאין יותר גלוקוז בשרירים שלך. ואז, החלטת לשתות בקבוק שלם של משקה עשיר בסוכר, בתקווה שתוכל לחדש גלוקוז כזה. אך למעשה, האנרגיה שאתה צורך עולה על הצרכים האמיתיים שלך.

תזונה וספורט - ירקות בריאים

אכילה נכונה כחלק של תזונה וספורט

אכילת מזון עשיר בפחמימות לפני פעילות גופנית יכולה לשפר את הכושר הגופני. כמו כן, הדבר החשוב ביותר בתזונה של אתלט הוא הדיאטה היומית (הבסיסית). בנוסף, כמה חוקרים הראו שהתזונה היומית הטובה ביותר יכולה לשפר משמעותית את הכושר הגופני. התזונה הבסיסית של הספורטאים צריכה לכלול: פירות וירקות, דלים בשומן רווי (כמו צ'יפס, בשר, חמאה וכו').  התזונה הבסיסית מספקת אנרגיה, ויטמינים ומינרלים הדרושים לפעילות, בנייה והתאוששות.

ייתכן שתרצה להתאים את הדיאטה שלך ככל האפשר בהתאם לתרגיל שאתה מתרגל כחלק משילוב תזונה וספורט. זה תלוי בגורמים מסוימים, כגון סוג הפעילות הגופנית והאנרגיה שהגוף שלך צריך מדי יום. ספורטאי שעושים אימוני סיבולת או מפתחי גוף ישתמשו בתוספי ויטמינים ומינרלים מכיוון שהם דורשים צריכת אנרגיה רבה. כאשר אינך מבצע פעילויות מעל הממוצע או אוכל באופן קבוע, לא תזדקק לתוספים כלשהם. 

עקבו אחרינו
הרשמו וקבלו עדכונים לתיבת המייל שלכם!
הליכונים מומלצים
  • מבצע!
  • מבצע!
  • מבצע!
מוצרי ספורט מומלצים
  • מבצע!
  • מבצע!
  • מבצע!
כתבות נוספות
שתפו אותנו בחוויתכם​
חנות הספורט אונליין מספר 1 של ישראל
טלפון: 050-9695222
כתובות:
גליקסברג 6, תל-אביב

המפלסים 12, פתח-תקווה
מענה אישי ומקצועי: 9:00-21:30
7 ימים בשבוע
אימייל: hello@idosport.co.il
תשלום מאובטח SSL

כל הזכויות שמורות לעידו ספורט ©

Developed & Designed by Dan Binyamin

0
    0
    סל הקניות שלך
    הסל שלך ריק

      050-9695222

      דילוג לתוכן