משלוח מהיר עד הבית!
מענה אישי ומקצועי 9:00-21:30
טלפון: 050-9695222
חנות הספורט אונליין מספר 1 של ישראל
משלוח הכי מהיר עד הבית! מענה אישי ומקצועי 9:00-21:30 / טלפון: 050-9695222
חנות הספורט אונליין מספר 1 של ישראל

כושר גופני ובריאות

אינכם צריך להיות רופאים, דיאטנים או מאמנים כדי לדעת שהקשר בין כושר גופני ובריאות הוא ישיר ובלתי נפרד. לעומת זאת, אנשים רבים אינם מודעים ליתרונות המדויקים של ספורט. יתר על כן, רבים עושים פעילויות גופניות לעיתים רחוקות, או כלל לא. אז מה הבסיס לקשר בין כושר לבריאות?

כושר גופני ובריאות ריצה

איך הקשר בין כושר גופני ובריאות עוזר להיאבק במחלות?

הכושר הגופני בטבעו מחזק משמעותית את מערכת החיסון של הגוף. לכן, זה עשוי להפחית משמעותית את הסבירות למחלות. כמו כן, זה עשוי לשפר את האופן שבו הגוף מתמודד עם מחלות בעת התרחשותן. ישנן מחלות כרוניות שמתפתחות בתוך הגוף לאורך שנים רבות הגורמות לסיבוך, ואף עשויות להוביל למוות.

מחקרים רבים שנערכו לאורך השנים הראו כי פעילות גופנית מפחיתה את הסבירות להתפתחות מחלות כרוניות בעשרות אחוזים. כמו כן, גם את הסיכון למוות מוקדם כתוצאה ממחלות אלו או מסיבוכיהן. זאת ועוד, זה כולל הפחתה של 50% בסבירות למחלת לב איסכמית בקרב פעילים גופנית. יתר על כן, הפחתת הסיכויים לפתח סוכרת בקרב אנשים הנמצאים בסיכון לסוכרת ב -58%. ובנוסף, ירידה של 40% בסיכון מוות בטרם עת לאנשים הפעילים פיזית לפחות 7 שעות בשבוע.

שמירה על משקל גוף בריא

לאנשים שמתאמנים באופן קבוע יש יותר אנרגיה לאורך כל היום, בגלל ההשפעות הממריצות של כושר על תהליכים גופניים שונים.  כמו כן, מחקרים הראו שפעילות גופנית גורמת ליעילות מוגברת בעבודה. כמו כן, זאת מכיוון שהפעילות של כושר גופני ובריאות מובילה לשחרור אנדורפינים התורמים לתחושה של אנרגיה.

מחקרים אחרים הצביעו על תרומה חשובה נוספת: פעילות גופנית שלוש פעמים או יותר בשבוע, גם אם היא לא אינטנסיבית, משפרת משמעותית את משך ואיכות השינה.

כושר גופני ובריאות ספורט על הליכון
עקבו אחרינו
הרשמו וקבלו עדכונים לתיבת המייל שלכם!
הליכונים מומלצים

ההשפעה של כושר גופני ובריאות על הנפש שלנו

בנוסף להשפעה של כושר על בריאותנו, היא גם משפיעה באופן חיובי גם על בריאותנו הנפשית. זה מתחיל בשיפור הביטחון העצמי וההערכה העצמית שלנו. יתר על כן, באמצעות ירידה במשקל וחיטוב גופנו. בעולם בו למראה יש חשיבות שמשפיעה על האופן בו אנו מעריכים את עצמנו, האפקט של כושר גופני ובריאות עוזר להערכה העצמית שלנו באינספור דרכים.

לא מעט מחקרים מצאו קשר ישיר בין פעילות גופנית לשיפור מצב הרוח שלנו. בין השאר זה קורה בגלל שחרור של הורמונים הנקראים אנדורפינים. אותו שחרור גורם לנו לתחושות של הרפיה והנאה. יתר על כן, ההורמונים משתחררים לאחר כ- 15-20 דקות של פעילות גופנית, ומגיעים לשיאם לאחר כ- 45 דקות.

מוצרי כושר מומלצים
כתבות נוספות
שתפו אותנו בחוויתכם​
חנות הספורט אונליין מספר 1 של ישראל
טלפון: 050-9695222
כתובות:
גליקסברג 6, תל-אביב

המפלסים 12, פתח-תקווה
מענה אישי ומקצועי: 9:00-21:30
7 ימים בשבוע
אימייל: hello@idosport.co.il
תשלום מאובטח SSL

כל הזכויות שמורות לעידו ספורט ©

Developed & Designed by Dan Binyamin

0
    0
    סל הקניות שלך
    הסל שלך ריק
      מבצע היום!
      משלוח חינם ומהיר עד הבית!
      *תקף להיום בלבד
      מינימום הזמנה למשלוח חינם 199 ש״ח.

      050-9695222

      דילוג לתוכן